Skip to main content

Ομάδες παιδιών 3 έως 4 χρόνων

Ομάδες παιδιών 3 έως 4 χρόνων

Τα παιδιά της «μεσαίας» ομάδας:

  • Είναι ικανά να συμμετέχουν σταδιακά σ’ ολοένα και πιο σύνθετες εκπαιδευτικές διαδικασίες.
  • Σταδιακά ανακαλύπτουν ότι η χαρά της μάθησης είναι ένα κίνητρο που πηγάζει από τον εαυτό τους.
  • Μέσα από το παιχνίδι ενεργοποιούνται σε οργανωμένα σχέδια εργασίας (project), προσαρμοσμένα στην ηλικία τους.
  • Ενθαρρύνονται να κάνουν έρευνα , να πειραματίζονται, να σχεδιάζουν, να παίρνουν αποφάσεις και να τις υποστηρίζουν, ν΄ αναλαμβάνουν ευθύνες.
  • Δραστηριοποιούνται στο χώρο του σχολείου αλλά και σε χώρους όπου μπορούν να διευρύνουν την έρευνά τους, δηλ. έχουν εκπαιδευτικό ενδιαφέρον.(ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΝΕΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΗ ΦΥΣΗ)
  • Συμμετέχουν σε βιωματικά εκπαιδευτικά προγράμματα που πραγματοποιούνται σε Μουσεία. (ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΝΕΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΕ ΜΟΥΣΕΙΑ)
  • Παρακολουθούν θεατρικές παραστάσεις στο θέατρο ή στο σχολείο από επαγγελματικές ομάδες που έρχονται σε αυτό ή θεατρικές παραστάσεις που οργανώνονται από την παιδαγωγική ομάδα του σχολείου.
  • Συνεργάζονται με τα παιδιά των υπόλοιπων ομάδων του σχολείου, σε «ανοιχτά» εργαστήρια μουσικής, εικαστικών, θεατρικού παιχνιδιού, με στόχο την κοινωνικοποίησή τους.
  • Συμμετέχουν στο πρόγραμμα κολύμβησης. (ΔΕΙΤΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΑΙΔΙ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ)
  • Συμμετέχουν καθημερινά στο πρόγραμμα Μουσικοκινητική Orff (ΔΕΙΤΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ : ΠΑΙΔΙ & ΜΟΥΣΙΚΗ)
  • Συμμετέχουν καθημερινά στο πρόγραμμα: “first steps in English” (ΔΕΙΤΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ : ΠΑΙΔΙ & ΑΓΓΛΙΚΑ)
  • Συμμετέχουν ενεργά στην καλοκαιρινή θεατρική παράσταση του σχολείου που πραγματοποιείται στο κηποθέατρο του Παπάγου. (ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΝΕΑ: ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ)

Οι γονείς ενημερώνονται για τη ζωή του παιδιού τους στο «γελαστό πορτοκάλι»

  • Κάθε μέρα λαμβάνουν ενημερωτικό σημείωμα με πληροφορίες για την ρουτίνα του παιδιού τους (διατροφή, τουαλέτα, ύπνος κτλ.)
  • Κάθε εβδομάδα στο προσωπικό τους e-mail, λαμβάνουν φωτογραφίες ή βίντεο από τις δραστηριότητες που διεξάγονται καθημερινά στην ομάδα καθώς και πληροφορίες για τα σχέδια εργασίας (project)  και τους εκπαιδευτικούς στόχους.
  • Σε τακτά χρονικά διαστήματα κάνουν προσωπικές συναντήσεις με τη νηπιαγωγό του παιδιού τους.(ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ: ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ – ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ)
  • Συμμετέχουν ενεργά στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα :Α) Δραστηριότητες στο σπίτι, όπου  βοηθούν  το παιδί να διευρύνει την έρευνά του έξω από τα όρια του σχολείου. Β) Παιδαγωγικές εκδηλώσεις οι οποίες  οργανώνονται με ερέθισμα το  project που δουλεύουν τα παιδιά στο σχολείο.  Γ)  Στη θεατρική παράσταση που πραγματοποιείται κάθε καλοκαίρι, στο κηποθέατρο του Παπάγου. Η παράσταση είναι εμπνευσμένη από τις περιπέτειες (projects) των παιδιών στη Γνώση.  Σε αυτή, τα παιδιά, παρουσιάζουν τις  εμπειρίες τους  από τη δουλεία τους καθόλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. (ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΝΕΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ - ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ)
  • Μετά την ολοκλήρωση κάθε project, σε εύλογο χρονικό διάστημα, οι γονείς παραλαμβάνουν τον ατομικό φάκελο (portfolio)  του παιδιού, που περιέχει χρονολογημένο υλικό από το σύνολο της δουλειάς του όπως: εικαστικά έργα, φύλλα εργασίας, δείγματα γραφής, κατασκευές, διαγράμματα, αξιολογήσεις, DVD με σχετικές φωτογραφίες και βίντεο κτλ.
  • Τον Οκτώβριο (ή Νοέμβριο) οι γονείς προσκαλούνται στο «γελαστό πορτοκάλι». Οι νηπιαγωγοί με βιωματικές δράσεις, βίντεο και φωτογραφίες, τους παρουσιάζουν το ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, καθώς και τις διαδικασίες της ενεργητικής μάθησης μέσα από τις οποίες τα παιδιά προσεγγίζουν τη γνώση. (ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΝΕΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ & ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ)
Δραστηριότητες

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα - Δραστηριότητες

  • Ψυχοκινητικές & Αισθητηριακές Δραστηριότητες, οι οποίες βοηθάνε το παιδί να ενεργοποιηθεί σ’ όλους τους τομείς ανάπτυξης: κοινωνικό, νοητικό, συναισθηματικό, βιολογικό.
  • Παιχνίδια για την απόκτηση δεξιοτήτων: αγωγή δοχείου, αγωγή τραπεζαρίας κτλ.
  • Εικαστικά Εργαστήρια Ελεύθερης Επιλογής & Έκφρασης : ζωγραφική, πηλοπλαστική, κολλάζ, κατασκευές, μάσκα κτλ.
  • Μουσικοκινητική orff – Τραγούδι (καθημερινά)
  • Θεατρικό παιχνίδι
  • Θέατρο κούκλας
  • Μουσειακή Αγωγή
  • Καλλιέργεια του προφορικού λόγου. Εισαγωγή στις διαδικασίες ανάδυσης του γραπτού λόγου.
  • Εισαγωγή στις μαθηματικές έννοιες.
  • Ιστορία (ιστορία, μυθολογία, θρησκευτικά, λαογραφία)
  • Περιβαλλοντική Αγωγή
  • Παιχνίδια στα Αγγλικά (καθημερινά)
  • Κολύμβηση

Ημερήσιο Πρόγραμμα

7.00 – 9.00
Σταδιακή προσέλευση των παιδιών στο σχολείο.
Καλημέρα! Τακτοποιούμε τα προσωπικά μας αντικείμενα (τσάντα, μπουφάν), φοράμε τα παντοφλάκια μας, πλένουμε  τα χέρια μας και είμαστε έτοιμοι για παιχνίδι! Παίζουμε οργανωμένα ή ελεύθερα στις γωνιές δημιουργικής απασχόλησης. Μια χαρούμενη μουσική μας υπενθυμίζει ότι έφθασε η ώρα να τακτοποιήσουμε το χώρο και τα παιχνίδια μας. Και επειδή δεν θέλουμε να τελειώσει το παιχνίδι, συνεχίζουμε παίζοντας τα «συμμαζέματα» ή τις «ηλεκτρικές σκούπες» και τα παιχνίδια μας επιστρέφουν πάλι στη θέση τους!
8.00 – 9.15
Αγγλικά, Μουσική, Αθλοπαιδιές
Κάθε μέρα, ανάλογα με το χρόνο προσέλευσης, χωριζόμαστε σε μικρές ομάδες και  διασκεδάζουμε στα παιχνίδια με τα Αγγλικά και τη Μουσική. (ΔΕΙΤΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ : ΠΑΙΔΙ & ΑΓΓΛΙΚΑ , ΠΑΙΔΙ & ΜΟΥΣΙΚΗ) Επίσης  2 φορές την εβδομάδα συμμετέχουμε  σε Αθλοπαιδιές. (ΔΕΙΤΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΑΙΔΙ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ)
9.15 - 9.45
Πρωινό
Απολαμβάνουμε ένα δυναμωτικό πρωινό, που περιλαμβάνει κάθε μέρα φρούτα εποχής & ψωμί με τυρί ή μέλι – ταχίνι, γιαούρτι με δημητριακά κτλ. Θέλουμε να είμαστε δυνατοί και κεφάτοι όλη την ημέρα. (ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ : ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΟ) Τουαλέτα, πριν και μετά το πρωινό για να πλύνουμε τα χέρια και το πρόσωπο.
9.45 - 10.15
Συγκέντρωση ομάδας
Όλοι μαζί οι φίλοι, κάνουμε έναν μεγάλο κύκλο όπου λέμε τα νέα μας, ορίζουμε τους «υπεύθυνους» ομάδας και τις υπευθυνότητες τους, σχεδιάζουμε το πρόγραμμα της ημέρας
10.15 – 11.00
Περιπέτειες στη Γνώση!
Συμμετέχουμε σε σχέδια εργασίας (Project) όπου παίζουμε, ερευνούμε, μαθαίνουμε, δημιουργούμε και ανακαλύπτουμε τη γνώση στους διάφορους γνωστικούς τομείς: γλώσσα, μαθηματικά, γεωγραφία, ιστορία, θρησκευτικά, μυθολογία, λαογραφία, φυσικές επιστήμες, τέχνη κτλ. Αγαπάμε τη γνώση και ανακαλύπτουμε τη χαρά της μάθησης μέσα από το παιχνίδι! Συνδέουμε τη γνώση με τις εμπειρίες μας και μαθαίνουμε να την χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας.
11.00 – 12.00
Κήπος
Επιβιβαζόμαστε στο «τρενάκι της χαράς» και ταξιδεύουμε  στον καταπράσινο κήπο του σχολείου μας.  Εκεί παίζουμε οργανωμένα & ελεύθερα παιχνίδια μέσα στη φύση. Παίζουμε και διάφορα άλλα παιχνίδια ώστε να βγούμε με ηρεμία στον κήπο. Όπως τη «μαγική κατσαρόλα»: όπου ο «μάγειρας» με την κουτάλα του, διαλέγει μέσα απ’ αυτή, τα «φρούτα» & τα «λαχανικά» τα οποία θα μαγειρέψει στον κήπο …
12.00 – 12.15
Τουαλέτα
Μόλις επιστρέψουμε από τον κήπο η πρώτη μας δουλειά είναι να φορέσουμε τα παντοφλάκια μας και να πάμε στην τουαλέτα για να πλυθούμε. Οι  «τροχονόμοι της τουαλέτας» αναλαμβάνουν αμέσως δράση και με τα φανάρια τους ρυθμίζουν την κυκλοφορία την τουαλέτα. Ανάβει το πράσινο φανάρι; Μπαίνουμε στην τουαλέτα και πλένουμε τα χέρια και το πρόσωπο μας. Διασκεδάζουμε ακόμα και στο μπάνιο.
12.15 - 13.00
Μεσημεριανό φαγητό
Μετά από τόσο παιχνίδι μας άνοιξε η όρεξη. Οι «υπεύθυνοι σερβιτόροι» αναλαμβάνουν υπηρεσία: στρώνουν το τραπέζι και σερβίρουν ζεστό και νόστιμο φαγητό. Πριν το φαγητό κάνουμε προσευχούλα και ευχόμαστε «καλή όρεξη».
13.00 - 13.15
Τουαλέτα
Οι τροχονόμοι βοηθάνε και πάλι ώστε όλοι ήρεμα να πλυθούμε και να πάμε στην τουαλέτα.
13.15 – 14.00
Χαλάρωση – Ημερολόγιο
Ξεκουραζόμαστε για λίγη ώρα ακούγοντας μουσική. Διαβάζουμε παραμύθια.  Διηγούμαστε για το πως πέρασε η ημέρα μας, για τα παιχνίδια που μας άρεσαν περισσότερο.  Συζητάμε για το πώς θα συνεχίσουμε την επόμενη ημέρα τις περιπέτειές μας στη Γνώση και θέτουμε νέους στόχους. Η νηπιαγωγός καταγράφει τις συζητήσεις  μας στο ημερολόγιο της τάξη μας. Στο τέλος της χρονιάς κάθε παιδί θα πάρει αναμνηστικό ένα αντίγραφο του ημερολογίου.
14.00 – 15.30
Ύπνος / Ελεύθερο παιχνίδι.
Όσοι από εμάς είναι κουρασμένοι πηγαίνουν στην κρεβατοκάμαρα για ύπνο ενώ οι υπόλοιποι ξεκινάμε ήρεμα παιχνίδια. Αρχίζει η σταδιακή αναχώρηση κάποιων φίλων μας. 
15.30 – 16.15
Απογευματινό γεύμα
Συμμαζεύουμε τα παιχνίδια μας , τακτοποιούμε την τάξη μας και ετοιμαζόμαστε για το απογεματινό μας γεύμα. ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ : ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΟ) Δεν ξεχνάμε ποτέ πριν και μετά το φαγητό να πλύνουμε καλά τα χέρια και το πρόσωπο μας. Μετά το απογευματινό ετοιμαζόμαστε για την επιστροφή μας στο σπίτι.
16.15 - 16.30
Αναχώρηση
Γεμάτοι όμορφες  εμπειρίες, ήρθε η ώρα να αποχαιρετήσουμε το «γελαστό πορτοκάλι» και τους φίλους μας. Γεια σας! Αύριο πάλι θα είμαστε όλοι μαζί μια γελαστή παρέα.

Δείτε επίσης...