Skip to main content

Νηπιαγωγείο 4 - 5 χρονών (Προνήπια) & 5 - 6 χρονών (Νήπια)

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ακολουθεί το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) για το Νηπιαγωγείο, το οποίο προτείνεται από το υπουργείο παιδείας και υλοποιείται με βάση τις αρχές της Βιωματικής Μάθησης.

Νηπιαγωγείο 4 - 5 χρονών (Προνήπια) & 5 - 6 χρονών (Νήπια)

Παιδιά και νηπιαγωγοί αποτελούν μια δυναμική ομάδα!

Συνεργάζονται και οργανώνουν σχέδια εργασίας / projects. Η επιλογή των θεμάτων γίνεται μέσα από τα ενδιαφέροντα των παιδιών καθώς και από το ευρύτερο περιβάλλον (κοινωνικό, ιστορικό, πολιτιστικό, τεχνολογικό). Βιωματικά, με κύριο εκπαιδευτικό εργαλείο το θεατρικό παιχνίδι, ερευνούν τα επιλεγμένα θέματα σε όλα τα γνωστικά πεδία: γλώσσα, μαθηματικά, ιστορία, φυσικές επιστήμες, τέχνη, τεχνολογία κτλ., αξιολογούν και  συνδέουν τη γνώση με τη ζωή τους. Οι παιδαγωγοί δημιουργούν το κατάλληλο εκπαιδευτικό πλαίσιο όπου τα παιδιά αισθάνονται ασφάλεια, αυτοεκτίμηση και αποδοχή από τα μέλη της ομάδας και παράλληλα αναπτύσσουν την αλληλεγγύη προς τους άλλους. Η εμπιστοσύνη των παιδαγωγών στις ικανότητες τους  τα βοηθάει ν’ αναλάβουν ενεργό δράση στη διαδικασία της μάθησης. Κάνουν έρευνα,  πειραματίζονται, σχεδιάζουν,   αναλύουν και συνθέτουν,  αξιολογούν,  παίρνουν αποφάσεις,  αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και ευθύνες,  συνεργάζονται. Αναπτύσσουν την κριτική τους σκέψη. Επεξεργάζονται με στοχαστικότητα τις εμπειρίες τους αναζητώντας νέες. Κάθε βιωματική δραστηριότητα  για τα παιδιά είναι μια προσωπική εμπειρία από την οποία αντλούν ευχαρίστηση αλλά και πρόκληση να δομούν  μια «γνώση βάθους» για την πραγματικότητα που τα περιβάλλει.

Κατά την ανάπτυξη του project δραστηριοποιούνται όχι μόνο στο σχολείο αλλά και σε χώρους όπου μπορούν να διευρύνουν την έρευνά τους, δηλ. έχουν παιδαγωγικό ενδιαφέρον. Μαθαίνουν ότι η γνώση δεν περιορίζεται μόνο στα όρια του σχολείου.

(ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΝΕΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΆ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΕ ΜΟΥΣΕΙΑ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΆ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΗ ΦΥΣΗ)

Ενεργοποιούνται και σε δραστηριότητες που αναδύονται μέσα από την συνεργασία:  παιδί- νηπιαγωγός- οικογένεια. Οι γονείς έχουν μεγάλη συναισθηματική αξία για τα παιδιά.  Η δημιουργική εμπλοκή τους στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ενισχύει την ικανότητα τους στη μάθηση.

Στο «γελαστό πορτοκάλι» τα θεμέλια στην εκπαίδευση είναι η Φιλία!

Τα παιδιά κατακτούν τη γνώση μέσα από τη δημιουργική αλληλεπίδραση και τις υγιείς σχέσεις που αναπτύσσουν  με  τους συνομηλίκους τους  και τους παιδαγωγούς. Κάθε project  αποτελεί μια σπουδαία περιπέτεια στη Φιλία και τη Γνώση!

Οι γονείς ενημερώνονται για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα:

  • Λαμβάνουν στο προσωπικό τους e-mail:
  1. Ενημερωτικές επιστολές για κάθε εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο οποίο συμμετέχει το παιδί τους.
  2. Φωτογραφικό υλικό και βίντεο από τις διάφορες δραστηριότητες των παιδιών. Το υλικό αυτό αποστέλλεται κάθε εβδομάδα.
  3. Οργανωμένα σχέδια εργασίας, ώστε με το παιδί στο σπίτι να παίξουν και να το βοηθήσουν να συνεχίσει και ν’ αναπτύξει την έρευνά του.
  4. Μετά την ολοκλήρωση κάθε project, σε εύλογο χρονικό διάστημα,  παραλαμβάνουν στο σπίτι , τον ατομικό φάκελο (portfolio)  του παιδιού, που περιέχει χρονολογημένο υλικό από το σύνολο της δουλειάς του όπως: εικαστικά έργα, φύλλα εργασίας, δείγματα γραφής, κατασκευές, διαγράμματα, αξιολογήσεις, DVD με σχετικές φωτογραφίες και βίντεο κτλ.
  5. Σε τακτά χρονικά διαστήματα κάνουν προσωπικές συναντήσεις με τη νηπιαγωγό του παιδιού τους. (ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ: ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ – ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ)

Οι γονείς συμμετέχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα:

  1. Σε επισκέψεις σε μουσεία που  πραγματοποιούνται το Σαββατοκύριακο. Παιδιά, γονείς και νηπιαγωγοί τότε ζούνε αξέχαστα μουσειοταξιδέματα!
  2. Σε «Ανοιχτά Εκπαιδευτικά Προγράμματα». (ΔΕΙΤΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ)
  3. Στη θεατρική παράσταση που πραγματοποιείται κάθε καλοκαίρι, στο κηποθέατρο του Παπάγου. Η παράσταση είναι εμπνευσμένη από τις περιπέτειες (projects) των παιδιών στη Γνώση. Σε αυτή, τα παιδιά, παρουσιάζουν τις  εμπειρίες τους  από τη δουλεία τους καθόλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. (ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΝΕΑ: ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ)
  4. Τον Οκτώβριο (ή Νοέμβριο) οι γονείς έρχονται ένα απόγευμα στο «γελαστό πορτοκάλι».  Οι νηπιαγωγοί & τα παιδιά, τους προσκαλούν  σε βιωματικές δράσεις και όλοι μαζί ζούνε  μια καταπληκτική περιπέτεια στη Φιλία και στη Γνώση! Κατανοούν έτσι τις διαδικασίες της ενεργητικής μάθησης μέσα από τις οποίες τα παιδιά διερευνούν και προσεγγίζουν τη γνώση αλλά και την αξία του ρόλου τους  στην εκπαίδευση του παιδιού τους. (ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΝΕΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ)
Δραστηριότητες

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα - Δραστηριότητες

  • Ψυχοκινητικές & Αισθητηριακές Δραστηριότητες, οι οποίες βοηθάνε το παιδί να ενεργοποιηθεί σ’ όλους τους τομείς ανάπτυξης: κοινωνικό, νοητικό, συναισθηματικό, βιολογικό.
  • Μουσική: Σε συνεργασία με τους μουσικούς από το Εθνικό Ωδείο Χολαργού, καθημερινά, δραστηριοποιούνται στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Όλα είναι Μουσική!»
  • Θεατρικό παιχνίδι
  • Θέατρο κούκλας
  • Εικαστικά Εργαστήρια Ελεύθερης Επιλογής & Έκφρασης : ζωγραφική, πηλοπλαστική, κολλάζ, κατασκευές, μάσκα κτλ.
  • Μουσειακή Αγωγή
  • Καλλιέργεια του προφορικού λόγου. Εισαγωγή στις διαδικασίες ανάδυσης του γραπτού λόγου.
  • Εισαγωγή στις μαθηματικές έννοιες.
  • Ιστορία (ιστορία, μυθολογία, θρησκευτικά, λαογραφία)
  • Νέες Τεχνολογίες / Ρομποτική
  • Περιβαλλοντική Αγωγή
  • Παιχνίδια στα Αγγλικά : καθημερινά δραστηριοποιούνται στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα: “first steps in English”
  • Φυσική Αγωγή
  • Κολύμβηση
  • Αθλοπαιδιές

Ημερήσιο Πρόγραμμα

7.00 – 8.00
Σταδιακή προσέλευση των παιδιών στο σχολείο.
Καλημέρα! Με χαρά συναντάμε τους φίλους μας και το παιχνίδι αρχίζει! Οργανώνουμε ελεύθερες δράσεις στις διάφορες γωνιές δημιουργικής απασχόλησης (κατασκευές, κουκλόσπιτο, μεταμφίεση, βιβλιοθήκη κτλ.). Στο τέλος κάθε δράσης τακτοποιούμε τη γωνιά που χρησιμοποιήσαμε. Πριν ξεκινήσει όμως το παιχνίδι μας, θυμόμαστε μόλις μπούμε στο σχολείο, να τακτοποιήσουμε τα προσωπικά μας αντικείμενα, να φορέσουμε παντοφλάκια και να πλύνουμε τα χέρια μας.
8.00 – 10.00
Αγγλικά, Μουσική, Ρομποτική, Αθλοπαιδιές
Καθημερινά ανάλογα με το χρόνο προσέλευσης, χωριζόμαστε σε μικρές ομάδες και συμμετέχουμε σε παιχνίδια με τα Αγγλικά & τη Μουσική. Επίσης 2 φορές την εβδομάδα σε Αθλοπαιδιές & στο πρόγραμμα «Τι κάνει η έξυπνη μελισσούλα» /Ρομποτική. (ΔΕΙΤΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΑΙΔΙ & ΑΓΓΛΙΚΑ, ΠΑΙΔΙ & ΜΟΥΣΙΚΗ, ΠΑΙΔΙ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ)
Πρωινό γεύμα
Απολαμβάνουμε ένα δυναμωτικό πρωινό, που περιλαμβάνει κάθε μέρα φρούτα εποχής & ψωμί με τυρί ή μέλι – ταχίνι, γιαούρτι με δημητριακά κτλ. Έχουμε πολλές εργασίες να κάνουμε και χρειαζόμαστε δύναμη! (ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ: ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΟ) Δεν παραλείπουμε ποτέ, πριν και μετά το φαγητό, πηγαίνουμε στην τουαλέτα και πλένουμε τα χέρια και το πρόσωπο.
10-00 - 12.00
Οργανωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
Παιδιά και νηπιαγωγοί είμαστε μια σπουδαία ομάδα!  Κάνουμε  έναν μεγάλο κύκλο όπου λέμε  τα νέα μας, ορίζουμε τους «υπεύθυνους» ομάδας και τις υπευθυνότητες τους, σχεδιάζουμε  το πρόγραμμα της ημέρας. Παίζουμε, ερευνούμε, μαθαίνουμε, δημιουργούμε και ανακαλύπτουμε τη γνώση στους διάφορους γνωστικούς τομείς: γλώσσα, μαθηματικά, γεωγραφία, ιστορία, θρησκευτικά, μυθολογία, λαογραφία, φυσικές επιστήμες, εικαστικά, μουσική, τεχνολογία κτλ.. Κάθε εκπαιδευτική δραστηριότητα είναι και μια περιπέτεια στη Φιλία και στη Γνώση!
12.00 – 13.00
Κήπος
Οργανωμένο ή ελεύθερο παιχνίδι μέσα στη φύση. Ο «υπεύθυνος» για τον κήπο αναλαμβάνει ρόλο: είναι μηχανοδηγός τρένου, μοιράζει τα ονομαστικά εισιτήρια σε κάθε επιβάτη και οδηγεί με ασφάλεια το τρένο στον κήπο. Το ίδιο κάνει και κατά την επιστροφή από τον κήπο στην τάξη. Είναι ακόμα υπεύθυνος ώστε με την συνεργασία όλων, να ταχτοποιηθούν τα παιχνίδια του κήπου.
13.00 – 13.15
Τουαλέτα
Οι «υπεύθυνοι» ομάδας αναλαμβάνουν δράση: Γίνονται  «τροχονόμοι» και με τα φανάρια τους ελέγχουν και ρυθμίζουν την κυκλοφορία στην τουαλέτα. Ανάβει το πράσινο φανάρι; Μπαίνουμε με τάξη στην τουαλέτα και πλένουμε τα χέρια και το πρόσωπο μας. Διασκεδάζουμε ακόμα και στο μπάνιο!
13.15 – 13.45
Μεσημεριανό γεύμα
Μετά από τόσο παιχνίδι μας άνοιξε η όρεξη. Οι «υπεύθυνοι σερβιτόροι» αναλαμβάνουν υπηρεσία: στρώνουν το τραπέζι και σερβίρουν ζεστό και νόστιμο φαγητό. Πριν το φαγητό κάνουμε προσευχούλα και ευχόμαστε «καλή όρεξη».
13.45 – 14.00
Τουαλέτα
Οι «τροχονόμοι» βοηθάνε και πάλι ώστε όλοι ήρεμα να πλυθούμε και να πάμε στην τουαλέτα.
14.00 – 15.30
Χαλάρωση –Παραμύθι - Ημερολόγιο – Ελεύθερο παιχνίδι
Ξεκουραζόμαστε για λίγη ώρα ακούγοντας μουσική. Διαβάζουμε παραμύθια. Διηγούμαστε πως πέρασε η ημέρα μας. Συζητάμε πως θα συνεχίσουμε την επόμενη ημέρα τις περιπέτειες μας στη Γνώση και θέτουμε νέους στόχους. Παίζουμε ελεύθερα στις γωνιές δημιουργικής απασχόλησης. Αρχίζει και η σταδιακή αναχώρηση κάποιων φίλων μας. 
15.30 – 16.15
Απογευματινό γεύμα
Πεινάσαμε πάλι! Απολαμβάνουμε το απογευματινό μας που περιλαμβάνει: Φρούτα ή φρουτοσαλάτα, γιαούρτι, τοστ με τυρί, κρέμα ρυζόγαλο, δημητριακά κτλ. Έπειτα πηγαίνουμε στην τουαλέτα για να πλυθούμε και να ετοιμαστούμε για την επιστροφή μας στο σπίτι.
16.15- 16.30
Αναχώρηση
Γεμάτοι όμορφες εμπειρίες, ήρθε η ώρα να αποχαιρετήσουμε το «γελαστό πορτοκάλι» και τους φίλους μας. Γεια σας! Αύριο πάλι θα είμαστε όλοι μαζί μια γελαστή παρέα.

Δείτε επίσης...