Τα παιδιά της «μεσαίας» ομάδας:
- Είναι ικανά να συμμετέχουν σταδιακά σ’ ολοένα και πιο σύνθετες εκπαιδευτικές διαδικασίες.
- Σταδιακά ανακαλύπτουν ότι η χαρά της μάθησης είναι ένα κίνητρο που πηγάζει από τον εαυτό τους.
- Μέσα από το παιχνίδι ενεργοποιούνται σε οργανωμένα σχέδια εργασίας (project), προσαρμοσμένα στην ηλικία τους.
- Ενθαρρύνονται να κάνουν έρευνα , να πειραματίζονται, να σχεδιάζουν, να παίρνουν αποφάσεις και να τις υποστηρίζουν, ν΄ αναλαμβάνουν ευθύνες.
- Δραστηριοποιούνται στο χώρο του σχολείου αλλά και σε χώρους όπου μπορούν να διευρύνουν την έρευνά τους, δηλ. έχουν εκπαιδευτικό ενδιαφέρον.(ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΝΕΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΗ ΦΥΣΗ)
- Συμμετέχουν σε βιωματικά εκπαιδευτικά προγράμματα που πραγματοποιούνται σε Μουσεία. (ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΝΕΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΕ ΜΟΥΣΕΙΑ)
- Παρακολουθούν θεατρικές παραστάσεις στο θέατρο ή στο σχολείο από επαγγελματικές ομάδες που έρχονται σε αυτό ή θεατρικές παραστάσεις που οργανώνονται από την παιδαγωγική ομάδα του σχολείου.
- Συνεργάζονται με τα παιδιά των υπόλοιπων ομάδων του σχολείου, σε «ανοιχτά» εργαστήρια μουσικής, εικαστικών, θεατρικού παιχνιδιού, με στόχο την κοινωνικοποίησή τους.
- Συμμετέχουν στο πρόγραμμα κολύμβησης. (ΔΕΙΤΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΑΙΔΙ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ)
- Συμμετέχουν καθημερινά στο πρόγραμμα Μουσικοκινητική Orff (ΔΕΙΤΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ : ΠΑΙΔΙ & ΜΟΥΣΙΚΗ)
- Συμμετέχουν καθημερινά στο πρόγραμμα: “first steps in English” (ΔΕΙΤΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ : ΠΑΙΔΙ & ΑΓΓΛΙΚΑ)
- Συμμετέχουν ενεργά στην καλοκαιρινή θεατρική παράσταση του σχολείου που πραγματοποιείται στο κηποθέατρο του Παπάγου. (ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΝΕΑ: ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ)
Οι γονείς ενημερώνονται για τη ζωή του παιδιού τους στο «γελαστό πορτοκάλι»
- Κάθε μέρα λαμβάνουν ενημερωτικό σημείωμα με πληροφορίες για την ρουτίνα του παιδιού τους (διατροφή, τουαλέτα, ύπνος κτλ.)
- Κάθε εβδομάδα στο προσωπικό τους e-mail, λαμβάνουν φωτογραφίες ή βίντεο από τις δραστηριότητες που διεξάγονται καθημερινά στην ομάδα καθώς και πληροφορίες για τα σχέδια εργασίας (project) και τους εκπαιδευτικούς στόχους.
- Σε τακτά χρονικά διαστήματα κάνουν προσωπικές συναντήσεις με τη νηπιαγωγό του παιδιού τους.(ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ: ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ – ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ)
- Συμμετέχουν ενεργά στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα :Α) Δραστηριότητες στο σπίτι, όπου βοηθούν το παιδί να διευρύνει την έρευνά του έξω από τα όρια του σχολείου. Β) Παιδαγωγικές εκδηλώσεις οι οποίες οργανώνονται με ερέθισμα το project που δουλεύουν τα παιδιά στο σχολείο. Γ) Στη θεατρική παράσταση που πραγματοποιείται κάθε καλοκαίρι, στο κηποθέατρο του Παπάγου. Η παράσταση είναι εμπνευσμένη από τις περιπέτειες (projects) των παιδιών στη Γνώση. Σε αυτή, τα παιδιά, παρουσιάζουν τις εμπειρίες τους από τη δουλεία τους καθόλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. (ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΝΕΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ - ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ)
- Μετά την ολοκλήρωση κάθε project, σε εύλογο χρονικό διάστημα, οι γονείς παραλαμβάνουν τον ατομικό φάκελο (portfolio) του παιδιού, που περιέχει χρονολογημένο υλικό από το σύνολο της δουλειάς του όπως: εικαστικά έργα, φύλλα εργασίας, δείγματα γραφής, κατασκευές, διαγράμματα, αξιολογήσεις, DVD με σχετικές φωτογραφίες και βίντεο κτλ.
- Τον Οκτώβριο (ή Νοέμβριο) οι γονείς προσκαλούνται στο «γελαστό πορτοκάλι». Οι νηπιαγωγοί με βιωματικές δράσεις, βίντεο και φωτογραφίες, τους παρουσιάζουν το ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, καθώς και τις διαδικασίες της ενεργητικής μάθησης μέσα από τις οποίες τα παιδιά προσεγγίζουν τη γνώση. (ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΝΕΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ & ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ)

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα - Δραστηριότητες
- Ψυχοκινητικές & Αισθητηριακές Δραστηριότητες, οι οποίες βοηθάνε το παιδί να ενεργοποιηθεί σ’ όλους τους τομείς ανάπτυξης: κοινωνικό, νοητικό, συναισθηματικό, βιολογικό.
- Παιχνίδια για την απόκτηση δεξιοτήτων: αγωγή δοχείου, αγωγή τραπεζαρίας κτλ.
- Εικαστικά Εργαστήρια Ελεύθερης Επιλογής & Έκφρασης : ζωγραφική, πηλοπλαστική, κολλάζ, κατασκευές, μάσκα κτλ.
- Μουσικοκινητική orff – Τραγούδι (καθημερινά)
- Θεατρικό παιχνίδι
- Θέατρο κούκλας
- Μουσειακή Αγωγή
- Καλλιέργεια του προφορικού λόγου. Εισαγωγή στις διαδικασίες ανάδυσης του γραπτού λόγου.
- Εισαγωγή στις μαθηματικές έννοιες.
- Ιστορία (ιστορία, μυθολογία, θρησκευτικά, λαογραφία)
- Περιβαλλοντική Αγωγή
- Παιχνίδια στα Αγγλικά (καθημερινά)
- Κολύμβηση